Social media w natarciu
Trudno wyobrazić sobie osobę funkcjonującą w dzisiejszych czasach bez mediów społecznościowych. Dotyczy to regularnie korzystających z internetu niezależnie od PESELu czy też sytuacji majątkowej. Social media przeniknęły do naszej świadomości w niesamowity sposób, dlatego warto dowiedzieć się na ich temat nieco więcej.
Nowy gracz na rynku
Młode pokolenie wyznacza trendy, w które powinni iść reklamodawcy. Przede wszystkim mają oni duży wpływ na zachowania konsumenckie swoich rodziców, także de facto każda promocja produktu lub usługi skierowana do młodszych odbiorców to poszukiwanie pieniędzy ustatkowanych przedsiębiorców lub pracowników korporacyjnych w średnim wieku. Agencja TikTok w dużej mierze zajmuje się dotarciem właśnie do młodszej grupy docelowej. W jaki sposób? Poprzez udostępnianie krótkich, dynamicznych wideo w interesującej formie. Czasami wykorzystuje się do tego celu twórców, którzy mogą pochwalić się odpowiednimi zasięgami. Z drugiej strony przede wszystkim chodzi o kreatywność oraz właściwe rozgryzienie algorytmów, decydujących w dużej mierze o zainteresowaniu naszym produktem.
Najpopularniejszy na świecie
Chociaż aplikacje opierające się w dużej mierze na zdjęciach oraz wideo cieszą się gigantycznym i stale rosnącym zainteresowaniem, to jednak trudno będzie przebić Facebooka. Stworzona kilkanaście lat temu przez Marka Zuckerberga platforma wciąż przyciąga rzeszę sympatyków, którzy decydują się na użytkowanie z wielu różnych powodów. Niektórzy szukają rozrywki, inni komunikacji z dalekimi znajomymi, a coraz częściej wykorzystuje się go w celach biznesowych. Niezależnie od tego, reklamodawcy bardzo często ogłaszają się w mediach społecznościowych, abyś mógł zobaczyć ich reklamę i dokonać zakupu w przyszłości. Kampanie Facebook Ads bardzo dobrze wyłapują nasze zainteresowania poprzez dostępne informacje na nasz temat oraz śledzenie ruchów w internecie.
Źródło informacji?
Ze względu na szybkość działania bardzo często wykorzystujemy media społecznościowe do opisu aktualnych działań. Nie tylko możemy liczyć na merytoryczne informacje, ale również wyrażanie swojej opinii, bardzo często w nieparlamentarny sposób. Przede wszystkim jednak należy uważać na fake newsy. Z angielskiego oznaczają one dosłownie "nieprawdziwe informacje". Dotyczy to przede wszystkim bardzo istotnych na skalę krajową lub światową wydarzeń, takich jak na przykład wojna w Ukrainie. Z tego powodu warto skupić się na profilach najbardziej zaufanych portali informacyjnych, które weryfikują kilkukrotnie każdego newsa.