Outsourcing XXI wieku – zobacz, jak możesz usprawnić funkcjonowanie swojej firmy

Outsourcing XXI wieku – zobacz, jak możesz usprawnić funkcjonowanie swojej firmy

Choć delegowanie zadań to technika zarządzania znana od wielu lat to dopiero w ostatnim czasie jesteśmy świadkami prawdziwego boomu rozwojowego w zakresie outsourcingu. Dziś więc chcielibyśmy opowiedzieć nieco o możliwościach, jakie stwarza przed nami to rozwiązanie – na jakich płaszczyznach firmy najczęściej korzystają z outsourcingu? Sprawdźmy!

Na czym polega outsourcing?

Wyobraź sobie, że Twoja firma podejmuje się realizacji projektu, który w pewnym momencie zaczął ją kolokwialnie, lecz dosłownie rzecz ujmując „przerastać”. W takiej sytuacji jednym z rozwiązań może być skorzystanie ze wsparcia innej firmy – czyli powierzenia jej realizacji części zlecenia. To jeden z przykładów outsourcingu w formie, z jaką przede wszystkim mieliśmy do czynienia jeszcze dekadę temu – dziś jednak segment outsourcingu znacznie się rozwinął. Delegacja zadań może zachodzić na prawdę wielu płaszczyznach związanych z prowadzeniem firmy. Dzięki zastosowaniu outsourcingu Twój firmowych zespół może skupić się na realizacji firmowych celów, a nie skupiać się na zadaniach pobocznych. W jaki sposób? W kolejnych akapitach wymienimy kilka przykładów!

Outsourcing w branży medycznej

Prowadzenie kliniki medycznej nie opiera się wyłącznie na przyjmowaniu i leczeniu pacjentów – niezwykle ważnym procesem w takiej firmie jest przecież telefoniczna rejestracja pacjentów. Zadanie to można powierzyć zewnętrznemu call center, które będzie obsługiwało rejestrację pacjentów. Dzięki delegowaniu zadań związanych z rejestracją, pracownicy kliniki mogą skupić się na zadaniach związanych stricte z medycyną. Dodajmy, że każda klinika potrzebuje również swojej witryny internetowej. Dane na takiej stronie powinny by regularnie aktualizowane w taki sposób, aby algorytmy Google jak najlepiej pozycjonowały ją w przeglądarce – i w ten sposób płynnie przechodzimy do kolejnej dziedziny outsourcingu.

Outsourcing działań marketingowych i IT

Założenie prowadzenie oraz pozycjonowanie strony internetowej można przecież powierzyć podmiotowi zewnętrznemu. Sprawa wygląda podobnie w przypadku innych działań związanych z marketingiem internetowych – na przykład prowadzenia profili na social mediach. Oczywiście – przynajmniej w teorii fanpage czy stronę możemy prowadzić na własną rękę. Jednak jeżeli faktycznie zależy nam na efektach, to warto skorzystać z firm specjalizujących się w tej dziedzinie.

Korzystanie ze outsourcingu specjalistycznego w przemyśle

Czasem usprawnienie funkcjonowania danego zakładu jest praktycznie niemożliwe, bez skorzystania z pomocy fachowca – dziś wykonanie coraz większej ilości procesów zlecamy maszynom. Automatyzacja produkcji przeprowadzona przez zewnętrznego eksperta pozwoli znacznie poprawić wydajnośc każdego zakładu. Taka osoba lub firma na podstawie dokonanego audytu przedstawia propozycje robotów i rozwiązań technologicznych, jakie zaleca wdrożyć w danym zakładzie. Zastosowanie się do tych zaleceń przekłada się na poprawę efektywności i ograniczenie kosztów związanych z produkcją.