Jaką formę digital marketingu wybrać?

Jaką formę digital marketingu wybrać?

Digital marketing umożliwia prowadzenie działań reklamowych zakrojonych na szeroką skalę. Możliwości w tym zakresie jest naprawdę wiele, jednak nie wszystkie pasują do każdego typu biznesu. Jak zatem odpowiednio dobrać kanał reklamowy do swojego biznesu? W naszym dzisiejszym artykule mamy dla ciebie kilka wskazówek.

Jaki cel ma zrealizować kampania reklamowa?

Podstawowym pytaniem, jakie należy sobie zadać przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań reklamowych, jest ich cel i oczekiwany rezultat. Jeśli np. prowadzisz sklep internetowy i twoim nadrzędnym celem jest zwiększenie sprzedaży, dobrym rozwiązaniem będzie z pewnością inwestycja w reklamę social media, czyli np. kampanie facebook ads. Tego typu działania są bowiem ukierunkowanie na kreowanie potrzeb wśród potencjalnych nabywców oraz domykanie i racjonalizowanie zakupu wśród tych osób, które nie do końca są przekonane do twojej marki. Co ważne, facebook umożliwia kierowanie reklam do osób o sprecyzowanych cechach i upodobaniach, co oczywiście zwiększa szanse na powodzenie kampanii.

Jakim budżetem dysponujesz?

Druga kwestia dotyczy budżetu reklamowego, który możesz przeznaczyć na działania reklamowe. Większość systemów realizuje rozliczenia w modelu aukcyjnym. Im większa grupa docelowa, tym potencjalnie większa ilość reklamodawców walczy o danego użytkownika, a zatem budżet powinien być większy. Dotyczy to np. kampanii w mediach społecznościowych czy w sieci reklamowej Google. Jeśli jednak twój budżet jest mocno ograniczony, możesz wziąć pod uwagę możliwości, jakie daje platforma TikTok. Odwiedź blog TikTok prowadzony przez profesjonalistów i sprawdź, czy twój biznes jest gotowy na tego typu działania i czy twój budżet jest wystarczający. Aplikacja pozwala bowiem wygenerować naprawdę duży ruch niskim kosztem, dlatego to rozwiązanie może okazać się w twoim przypadku strzałem w dziesiątkę.

Kto jest twoim potencjalnym klientem?

Ostatnia istotna kwestia to grupa docelowa, czyli twoi potencjalni klienci. Warto bowiem pamiętać, że inne komunikaty trafią do odbiorców młodych, inne do starszych, inne do kobiet, a jeszcze inne do mężczyzn. Działania reklamowe należy zaplanować pod kątem klientów, ponieważ tylko wtedy przyniosą oczekiwany efekt. Nie zawsze dobrym pomysłem będzie korzystanie z formatów statycznych, podczas gdy dana grupa docelowa woli oglądać filmy, więc lepszym rozwiązaniem będzie np. reklama wideo. Komunikaty zawsze powinny być dostosowane do preferencji odbiorcy, dlatego nie bagatelizuj tej kwestii.

Pamiętaj, że jeśli masz problem z wyborem konkretnego kanału promocji, zawsze możesz skontaktować się z profesjonalną agencją marketingową i poprosić o wsparcie w tym zakresie.