Jak wyeksponować towar w sklepie i zdobyć przewagę nad konkurencją? Sprawdźmy!

Jak wyeksponować towar w sklepie i zdobyć przewagę nad konkurencją? Sprawdźmy!

Każdy doświadczony sprzedawca wie, jak dużą rolę w procesie sprzedażowym ma odpowiednia ekspozycja produktu. Przygotowaliśmy więc kilka sprawdzonych w praktyce rozwiązań, które pomogą Wam wywindować sprzedaż. W jaki sposób wyeksponować produkt w sklepie? Produkty z której półki sprzedają się najlepiej? Sprawdźmy!

Zasada numer 1: Zawsze dbaj o porządek w sklepie

Zacznijmy od z pozoru banalnej kwestii, czyli porządku w sklepie. Bałagan w sklepie nigdy nie jest mile widziany. Oczywiście, za wyjątek można uznać małe lokalne sklepiki, w których nieraz panuje powiedzmy... „artystyczny nieład”. Takie przybytki uznajmy jednak za elementy lokalnej kultury i pomimo tego że zdecydowanie nie można im odmówić uroku to jednak ich estetyka nie jest dobrym wyznacznikiem, jeżeli zależy Ci na prowadzeniu działalności z większym rozmachem. Nie ma chyba nic bardziej irytującego, niż bałagan na półkach. Czy zdarzyło Ci się kiedyś w trakcie robienia zakupów wybrać produkt z półki, którego cena przy kasie okazała się zupełnie inna – unikaj jak ognia takich sytuacji i zawsze dbaj o porządek. Klient musi być zawsze zadowolony, bo inaczej nie wróci na ponowne zakupy! Dbaj także oczywiście o ogólny porządek – regularnie mopuj podłogi i pozbywaj się niepotrzebnych przedmiotów zalegających przy kasie.

Zasada numer 2: Zadbaj o wizualną ekspozycję towaru na półce

Ok, nie każdy dostawca dostarcza nam standy reklamowe do oferowanych produktów, jednak o wizualną ekspozycję warto także zadbać z innej strony. Dobrym przykładem są tutaj cenówki sklepowe – mogą mieć postać nudnych, często odrywających się naklejek, jak również plastikowych etykiet, po których można pisać zmazywalnym kolorowym flamastrem czy mini tablic z miejscem na wpisanie ceny kredą.

Zasada numer 3: Zadbaj o atrakcyjne ceny

Nie narzucaj zbyt wysokich marż na oferowane produkty. Oczywiście, nikt nie powiedział że masz prowadzić sklep charytatywny – warto jednak wyceniać produkty w zgodzie z zasadą win-win. Win-win oznacza zadowolenie dwóch stron transakcji – w Twoim przypadku będzie to zadowolenie zarówno sprzedawcy, jak i klienta. Pamiętaj, że klienci nie lubią wysokich cen a czasem lepiej sprzedać więcej ale taniej, niż mniej ale drożej.

Zasada numer 4: Wyeksponuj towar na odpowiedniej wysokości

Produkty, które najbardziej chciałbyś sprzedać ustawiaj zawsze na wysokości wzroku potencjalnego nabywcy – czyli między 140 a 170 centymetrem od podłogi. Badania udowadniają, że produkty znajdujące się na takich półkach są chętniej wybierane przez konsumentów – zasadę ta stosują wszystkie duże markety i dyskonty i mamy nadzieję, że również Ty od dziś!